10. august 2009

Skyt meg for å være seriøs

Bloggen min skulle i utgangspunktet først og fremst handle om utvekslingsåret mitt i England, men har utviklet seg i en litt annen retning. Det har i det hele tatt blitt veldig lite om utvekslingen, og i og med at jeg vet det er andre som skal på utveksling som følger med på bloggen min, føler jeg at jeg for å ta igjen det tapte skal skrive ned tankene som surrer rundt i hodet mitt for tiden.

I dag er det bare nitten dager til jeg setter meg på flyet til England. Jeg har altså atten dager på å få gjort alle de siste forberedelsene og å pakke hele livet mitt ned i 2x20 kg. Det verste er at jeg bare har atten dager igjen å tilbringe med de jeg skulle ønske jeg ikke måtte dra fra. For et par uker siden var det eneste jeg greide å tenke på at jeg gledet meg helt sinnsykt til å dra. I løpet av de ukene har kjente sakte, men sikkert, begynt å forlate Nesodden til fordel for det store utland, i tillegg har det skjedd mye. Alt sammen gir meg angst, og det eneste jeg greier å tenke på når jeg får tid til å være alene med tankene mine er hvorfor i helvete jeg i det hele tatt søkte om å dra på utveksling. Jeg tenker på alt som kan skje her hjemme som ikke jeg kan ta del i eller styre på noen måte og hvor vanskelig det kommer til å bli. Jeg prøver å være så sosial som mulig før jeg drar, problemet er bare at jo mer sosial jeg er, jo fortere går tiden. Jo mer jeg er sammen med vennene mine, jo verre kommer det til å bli å dra fra dem. Jeg føler at i stedet for å være sosial kunne jeg like godt skutt meg selv i foten. Egentlig har jeg mest lyst til å bare være emo på rommet mitt for å få tiden til å gå så sakte som mulig - for dra, det skal jeg. Kanskje ikke fordi jeg vil, akkurat nå, men fordi jeg forhåpentligvis ikke kommer til å angre på valget mitt om et år.

15 kommentarer:

  1. Vi sitter med litt samme tanker :) Eller, jeg reiser på lørdag, men føler at jeg ikke har rukket å grue meg enda..! Vi får nesten treffes mens vi begge bor der nede!:)

    Apropo bagasjen, kan du ta med TO kofferter med 20 kg i hver? Hvilket flyselskap er det?

    SvarSlett
  2. Disse tankene har jeg også :-) Har lagt deg til på listen min på bloggen, er det okei? :)

    SvarSlett
  3. Ida da! Jeg skjønner godt at du har blandede følelser nå som avreisen nærmer seg, og det er nok veldig naturlig. Tanker om 'hva du kommer til å gå glipp av osv.' er helt naturlig, men er det noe jeg kan si for å trøste deg, så ja, du kommer ikke til å få med deg alt det som kommer til å skje her hjemme, men slik jeg kan se tilbake på mitt andre år på videregående, var det ikke så fryktelig mye som var verdt å gå glipp av. Jeg angrer nemlig litt på at jeg aldri ordentlig vurderte tanken på å dra på utveksling en gang. Jeg tror du kommer til å erfare så mye, og vokse på det og når du kommer tilbake etter ett år, da kommer nok mye til å være som før! Så nyt den siste tiden din her hjemme. Den første tiden der nede kommmer sikkert til å bli litt rar og skummel, men det kommer til å gå seg til! Også sees vi på torsdag;)

    SvarSlett
  4. Silje: Veldig bra å høre! Jeg har jo planer om å gjennomføre året med glans! Sees på torsdag:)

    SvarSlett
  5. Jeg tenkte det samme en god stund jeg ogsaa skal jeg si deg! Spesielt da jeg satt 7 timer og ventet paa neste i fly i New York.. Da ville jeg bare snu og dra hjem igjen.. Det vil jeg litt naa og, men som du ogsaa skriver: det blir jo knall her ogsaa :D

    SvarSlett
  6. takk gud for at jeg ikke er den eneste som gruer meg og tenker "HVA I HELVETE HAR JEG GJORT?!".

    du reiser med aspect du også? :)

    SvarSlett
  7. hver gang du trenger et lite stykke Norge/Nesodden så er det bare å besøke Liv & meg i London min søte kusine.

    Jeg kan til og med lage Signalens Fiskesuppe akkurat som de lager den på Tangenbrygga.

    Og hvis du vil, så kan jeg spille Alexander Rybak i bakgrunnen mens jeg gjør der. LOL.

    X INGRID

    SvarSlett
  8. Guro: det skjønner jeg veldig godt! Men nå har du jo kommet fram og er på en måte stuck. Hehe. Det blir sikkert veldig bra, ja:D

    Ingrid: Haha, Ingrid! Det høres veldig bra ut. Kommer veldig gjerne på besøk til dere :) xx

    SvarSlett
  9. Kjære deg! : )
    Jeg vil bare ønske deg lykke til med alt, du kommer til å få utrolig mange gode erfaringer for livet, nye venner, kanskje noen du til og med får for livet ? hvem vet..
    Bare du er åpen og snill, som du alltid er så går det nok bra.
    Masse lykke til, stoor klem fra Hanna!

    SvarSlett
  10. Hei igjen :)
    Du, du vil ikke tro hvor mye jeg grudde meg, den siste måneden før jeg dro. Jeg spurte meg selv tusen ganger HVA i huleste jeg hadde tenkt på da jeg meldte meg på programmet. Jeg ville IKKE reise, men innrømmet dette selvfølgelig ikke så sterkt som det i sannheten var, for noen. Det eneste jeg sa var at jeg var nervøs, men gledet meg veldig. Haha.
    Du angrer ikke når du kommer dit, tro meg :) Det var selvfølgelig dager der du tenkte hva faen, hvorfor kunne jeg ikke bare holdt meg hjemme - feks i juletider, 1 mai (fest) osv. Men tiden går så sabla fort at du er hjemme igjen på et blunk!! Jeg trodde det ikke når de sa det til meg, men det er helt sant, året FLYR.

    SvarSlett
  11. Hei du :)
    Jeg hadde akkurat de samme tankene som deg!! haha.. da jeg gikk fra folka paa gardemoen tenkte jeg bare paa hvorfor jeg gjor det.. men det er mye bedre med en gang du moter vertsfamilien din og saann!! :) LYKKE TIL!! <3<3

    SvarSlett
  12. åja, stemmer! kult. :) det tar rundt 3 og en halv time med tog i følge nationalrail.co.uk. (Y)

    ja, jeg reiser fra gardermoen 28. august. :)

    SvarSlett
  13. det kommer nok til å bli en fin tid med masse nye mennesker og opplevelser. bare husk, det er ikke for alltid! du kommer jo tilbake til nesodden om ca et år! men skjønner GODT at du gruer deg, det kommer jeg også til å gjøre når det er min tur.
    uansett, lykke til!! :)

    SvarSlett
  14. Hvordan går det med pakkingen?;-)

    SvarSlett
  15. Maren Emilie: Åh, satser på det!:) Tusen takk!<3<3

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten