21. desember 2009

Oppdatering

Hej allihoppa!

Siden sist har det snødd her i Northampton i The East Midlands i England i Storbritannia i Europa i Verden. Hvem skulle ha trodd det? Ikke de som bor her i alle fall, etter alt å dømme. Da det først begynt å snø var det ikke lite heller, så stikkordet på veiene var kaos. De fleste skolene måtte stenge, noe som mildt sagt er lættis ettersom det var siste skoledag, og alt man skulle var å spise julemat og synge sanger. Siden jeg fortsatt var hjemme (i likhet med de siste to ukene) slapp jeg å gå til skolen for så å oppdage at ingen andre var der, men Ingeborg hadde trasket i 45 minutter før hun ble opplyst av en vakt om at "hallo, det er jo stengt - de sa det på radioen". Det merkelige var at jeg faktisk var smått misunnelig på Ingeborg som kunne kle på seg masse vinterklær og som fikk gå ute i snøen. Det hadde jeg, med hånden på hjertet, aldri trodd skulle skje i hele mitt liv. Men det gjorde det altså. Sånn kan det gå!




Ikke nok med at det snødde på fredag, det var også tid for jitsuklubbens årlige julemiddag. Vi dro til et kinesisk sted hvor man bare bestilte alt man ville ha, og så kom de med påfyll osv helt alle rullet hjem. Det var ganske fint. Jeg tror jeg spiste mer enn alle andre til sammen. Da vi kom hjem var jeg helt utslått, skulle nok kanskje ikke dratt ut. Særlig ikke siden jeg var hos legen på onsdag og hun sa at jeg må slappe av.




Har vært dårlig i tre uker og var hjemme fra skolen i to uker. Ittje bra. Regner med at det går over etter ferien da. Har nok dessverre dratt det litt ut da, spesielt siden jeg trente både i går og lørdag, og i tillegg graderte i går. Hvis man ikke er sliten og støl etter en gradering så betyr det antageligvis at man ikke greide det. Jeg greide det heldigvis, så nå er jeg en oransje II for de som vet hva det betyr. Det betyr også at jeg bokstavelig talt er helt død i dag. Jeg sitter fremdeles i pysjen min, og jeg har ikke løftet en finger i dag. Har rett og slett ikke orket, dessuten så er ikke musklene mine helt til å skryte av. Vertsfar trøstet meg i dag morges med å si at "don't worry, it will be worse tomorrow", før han så fortsatte med å si "grading body, grading body! Ida's got grading body! HAHAHAHHAHA". Jo, også bodde jitsukaren som graderte meg og familien hans her i helgen. Man kan trygt si at det var et mad house med 11 stykker her samtidig. Uansett veldig koselig!

Forresten så vil jeg bare nevne at jeg på juleavslutningen til jitsuklubben vant prisen for "club chatterbox & never shutting up". Jeg velger å stille meg uforstående til det.
Snakkes!

5 kommentarer:

  1. For det første så glemte du "i universet" og for det andre så synes jeg det er litt kjipt at jeg ikke viste at du skulle gradere, fordi jeg synes på en måte at det er kjempe gøy! :D

    God jul Iders <3 Julen er ikke den samme uten... :P

    SvarSlett
  2. Så crazy at du er blitt superbra i jitsu, selvom du kanskje aldri trente før! Sykt bra! Og jeg trodde at i alle sånne gale kampsporter så graderte de bare ca hvert tiende år og så måtte man holde på med det for alltid?

    Kjipt at du er syk, forresten. Er det svineinfluensa? Jeg vet at det er litt over nå egentlig, men du husker vel at jeg sa en gang at 2/3 av alle briter kom til å få det i løpet av høsten? HEHEHE. Håper du blir frisk og har en fin jul hvertfall. Og kanskje vi kan prekast en dag!

    God Jul ! <3

    SvarSlett
  3. Hei, bli frisk :) Broren min her hadde forresten svineinfluensa. som jeg har skrevet paa bloggen min og du kanksje har lest vet ikke saa kalte vi han abre for the swine naar han kom.

    SvarSlett
  4. Hei du! Høres jo virkelig ut som om dere storkoser dere, fortsett med det :) Og go bedring, håper du blir bedre i jula så du kan nyte snøen, hvis den ennå er der! Klem :)

    SvarSlett
  5. Rikkers: Ops, sorry :) Hehe. Skal huske det neste gang! Jeg skal fortelle deg om det neste gang jeg skal gradere, som er om ti uker elns :) Da blir jeg forhåpentligvis grønt belte! Om TI uker. Det er psyko. Må trene masse :P

    God jul til deg også, Rikkers :) Selv om det er litt sent nå :P Får heller si godt nytt år! :D<3

    Astrid: Jeg syns det er supercrazy jeg også:P Hehe:P Men jo, man kan gradere så ofte man vil, altså ved hver gradering om man vil, men noen instruktører har regler om at deres ehm lærlinger må vente sånn type 6 måneder mellom hver gang osv. Min instruktør, altså vertsfar, har bare ambisjoner om at jeg skal gradere så ofte som mulig :P

    Haha, det husker jeg veldig godt at du sa! Men tror ikke det er svineinfluensa, tror bare at jeg har nedsatt immmunforsvar pga stress, og at jeg catcher alt som går. Men takk :D Og det håper jeg også at vi kan! <3

    Gurooo: Takkk :D Haha, lættis :D Det skal jeg ta en titt på, har sånn 157 uleste innlegg på bloglovin :P

    Regine: Tusen takk :D Kos :)

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten