16. mai 2010

HALLO.

Jeg hadde helt glemt dere, jeg. OPS.

Siden påskeferien har jeg vært tilbake på skolen ca tre dager hver uke fordi jeg blir helt potatoed (har blitt frisk men har fremdeles såkalt fatigue). Og jo forrige uke var siste "ordentlige" skoleuke, men jeg var off hele uken. Først bare fordi jeg var helt kake etter helgens prøvelser. Lørdag passet jeg på en hyper fireåring i noen timer for så å pugge til eksamen resten av dagen, og søndag var det klart for vertssøsters store dramaforestilling. I utgangspunktet skulle vi bare måtte lide oss gjennom en og en halv time med barneamatørmusikalteaterting, men det endte så klart med at vi var borte i fire timer fra vi dro hjemmefra og til vi var tilbake igjen. Dere kan jo tenke dere at fire timer med å delvis se på tidenes mest langdryge show og delvis passe på en enda hyprere/overtrøtt fireåring og så være entusiastisk i tillegg ikke gjorde underverker for puggingen jeg hadde planlagt for da vi kom hjem. Det endte med at jeg gikk rett inn døren hjemme og falt ned i sofaen og sovnet, bokstavelig talt. Vertsfar syns visst det var morsomt.


Random bilder jeg fant.

Det hele endte med at jeg mandag var så sliten at jeg ikke greide å komme meg på skolen. Tirsdag fikk jeg selskap av vertsbror som spydde ca hvert tjuende minutt. Onsdag fikk vi selskap av Ingeborg som var hjemme fra skolen for å passe på vertsbror. Torsdag fikk vertsbror og jeg selskap av vertsmor og vertssøster, og på fredag hadde vi alle hatt vår fair share av omgangssyke. Vertsbror var helt frisk på fredag - bra timing så han kunne hoppe og rope litt og bruke all energien han hadde spart opp på fem dager ved siden av vertsmor, som nå ikke var så superfresh lenger. I grunnen har både vertsmor og jeg vært ganske freshe siden torsdag og til nå, og det hjalp kanskje ikke så veldig mye at Ingeborg og jeg tilbrakte hele fredagen i town for å finne noe fint til 17. mai. Vi hadde det gøy da, så hey ho.



En dag vi var ute og lekte.

Dessuten bakte vi boller i går! Glemte salt da, som visst skal motvirke gjæren. Det forklarer hvorfor deigen hang ut av bollen etter bare ti minutter, hehe. Jeg trodde vi hadde laget en superdeig, jeg, helt til jeg så over oppskriften. De smakte bare litt gjær, da.





I dag var det sikkert over 25 grader ute, forresten. Krysser fingrene for at været ikke blir altfor dårlig i morgen, Ingeborg og jeg skal nemlig til London for å fraternisere med andre nordmenn for å feire 17. mai.



Håpar alle får en knakandes 17. mai!

3 kommentarer:

  1. Jeg liker at dere glemte salt! og hallo du er syk saann hele tiden?!

    SvarSlett
  2. Guriss: I know, fail! I know as well, har et compromised immunsystem etter å ha hatt kyssesyken, så da blir alle små bugs skumle uheldigvis..!

    Astrid: Yes :(

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten