1. august 2010

Hjemme igjen!

Jeg vet jeg skrev at jeg skulle nok greie å blogge før jeg dro hjem til Norge, men det greide jeg altså ikke. Det ble plutselig veldig mye styr og stress rundt avreisen, og selv om jeg hadde pakket flere dager før er det alltid noe som kan gjøres annerledes! Fikk i alle fall kvittet meg med det meste av overvekten (nesten 10 kg), så på flyplassen slapp jeg å betale noe siden det var så lite over grensen. Sikkert bare fordi jeg så helt desperat ut, men. Jeg la igjen en del greier i England, som for eksempel saksofonen og gi'en (kampsportdrakten) min! OH NOES! MEN, det er ikke noe problem ettersom jeg allerede har bestilt flybilletter tilbake til England i høstferien. Men så satte vi avgårde da, Fredag morgen klokken 7! Jeg måtte bare stå opp klokken 5, null stress liksom. Da var det superkult at vi kom fram to timer for tidlig. Og nå har jeg vært hjemme i en uke. Møtt venner, tilbragt tid med familien og generelt slitt meg helseløs. Fint, rart, trist, gøy, vondt. Skal skrive et eget innlegg om hvordan det føles å være hjemme og hvordan det føltes å dra fra England - veldig bittersøtt, men det er ingen tvil om at Norge er et vakkert land (om enn litt lite urbant...).








7 kommentarer:

  1. Hei..!
    Siden vi først er inne på innrømmelser, må jeg innrømme at jeg også har stalka deg litt siden jeg fikk familie.. Viste seg nemlig at jeg skal bo hos den familien du har bodd hos, så da kunne jeg jo ikke la være..xD

    Du skriver utrolig morsomt og bra, forresten..!:D

    Gleder meg sinnsykt mye,jeg drar jo om 26 dager bare..! :O Noen pakketips, forresten?:)

    SvarSlett
  2. Hei! Lurte bare på en ting angående utveksling. Jeg reiser altså til England om tre uker, og lurer på om det er veldig nødvendig å kjøpe ny mobil, eller nytt abonnoment, fordi jeg skal vere der i et år? Eller kan jeg bare bruke den telefonen jeg har? :) hva gjorde du?

    Og en ting til, hvordan overlevde du første skoledag? :p

    SvarSlett
  3. Er veldig stolt av landet vårt, jeg.. og spesielt naturen.
    Nydelige bilder!

    SvarSlett
  4. Stine:

    Tusen takk! Svarer på mail straks jeg får somlet meg til å skrive noe, helst i dag!

    Anonym:

    Du kan kjøpe et engelsk simkort (om telefonen din ikke er låst til et abonnement) og bruke det i den norske mobilen din. Om du ikke vil bruke den norske mobilen til å holde kontakt med hjemlandet, da. Jeg kjøpte ny mobil, og det gjorde de fleste andre også. Enten det eller simkort. Det er viktig å ha et engelsk telefonnr. som man kan kommunisere med vertsfamilie og utvekslingsorganisasjon med, det fikk jeg inn med teskje etter å ha somlet i flere mnd med å skaffe med engelsk mobil!

    Første skoledag er null stress, det er oftere ny elever på skolene i England har jeg inntrykk av, ettersom det visst er vanligere å bytte skoler og å droppe ut etc. Det viktigste er bare å smile til alle og være hyggelig og høflig, og så kommer forhåpentligvis resten av seg selv. Engelske jenter kan være litt "klikkete", så det kan være litt vanskelig å få kontakt. Når det er sagt, så er det mange som ikke er redde for å spørre om du f.eks. vil sitte ved deres bord etc. Dessuten har alle empati for det å være ny og ikke kjenne noen, så du trenger nok ikke bekymre deg. Litt kleint er det jo så klart, men ikke mer enn at man fint overlever det :)

    Monica: Takk!

    SvarSlett
  5. Velkommen tilbake! :)

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten