22. januar 2010

Episode 3 - life lately

Nå har det kommet til den delen hvor jeg skal snakke om meg selv og mitt, så dere er herved advart.

Siden jeg var litt syk i jula (også), så fikk jeg ikke benyttet meg av noen av romjulssalgene på g, noe som irriterer meg helt sykt. Spesielt siden jeg må bytte ut garderoben min etter all julematen. Neida. Eller, joda. Nå kan dere godte dere der hjemme, dere som slipper all vektøkningen som hører med utveksling. Det er ikke så ille som det høres ut, helt ærlig, så jeg tenker (les: liker å tenke) at det meste er fordi jeg for første gang i mitt liv (nesten) trener jevnlig. Jeg liker også å tenke at jeg er i alle fall litt sterkere nå enn da jeg kom hit. I alle fall så veide legen med da jeg var der før jul, og det endte med at hun gikk på vekten selv for å sjekke om den viste feil. Det gjorde den altså ikke, og hun konkluderte med at "oi... eheheh... nervøs latter". Jeg har lagt på meg åtte (ÅTTE, 8, ocho, acht, huit, dere skjønner tegninga), og nei, jeg snakker ikke om gram, men åtte kg. Hun sa det var ok da, siden jeg i utgangspunktet var undervektig. Noe jeg ikke helt får meg til å tro på. Uansett syns det ikke på så mye annet enn at jeg må ut og kjøpe nye BHer pluss at jeg har tilegnet meg en trippelhake. Hehe, neida. Forresten så må alle dere der hjemme gå ut til en eller annen undertøysbutikk og måle dere, siden alle her i England er veldig opptatte av viktigheten av å bruke riktig BH-størrelse. Og selv om dere tror dere bruker riktig så gjør dere ikke det. Ta det fra en som har erfaring! (ironi er stort i England).

Etter jul har obviously skolen begynt igjen, selv om oppstarten var trøblete og for mye snø (hehe) første til stengt skole. På det meste var rundt 2000 skoler stengt. Drama syns nå vi hardbarkete nordboere da. Gøy var det for Ingeborg også da hun troppet opp på skolen kvart på ni etter 45 minutters spasering for å finne ut at skolen var helt forlatt. Skolen vår åpnet ganske fort igjen da, på grunn av eksamensperioden. Jeg hadde blant annet eksamen i Government & Politics og Sociology i forrige uke, og eksamen i Psychology i går. Eksamnene var ikke så vanskelige som jeg hadde fryktet, men det betyr ikke at de var lette heller. Jeg trengte virkelig den tiden jeg fikk ekstra som utvekslingselev på de to første eksamnene. Om jeg ikke har fortalt det før, så er det sånn at du på eksamnene skal skrive to essay samt svare på 3-4 mindre spørsmål (eksamnene er på mellom 1t og 1t 30min). Psychology-eksamenen er litt annerledes, hvor du skal skrive et litt kortere essay samt svare på cirka en million mer eller mindre lange spørsmål. Gjerne angående applikasjon av teorier du har lært, evaluering av reseach- og behandlingsmetoder. For eksempel å forklare the hypothalamic pituitary adrenal axis og the sympathetico-adrenal medullary system = VANSKELIG. Mye av det er veldig likt biologi som jeg i grunnen ikke skrev meg opp for ved å velge psykologi. Uansett. Eksamnene gikk helt ok, spesielt tatt i betraktning at jeg ikke fikk pugget noe særlig og at jeg ikke helt fikk gjort mitt beste på eksamnene i og med at jeg fremdeles er dårlig.

Apropos det, så kan jeg fortelle dere at jeg ikke lenger er forkjølet-ish som jeg var før og i jula, nå har jeg hodepine mer eller mindre hver dag, samt at ryggen min har "kommet ut". Dvs at ryggraden min er litt vridd/skjev eller noe lignende. Altså, det er vanskelig å bøye seg framover, sette seg ned, reise seg opp igjen osv. Det vil si ingen jitsu for tiden, så lite som mulig pc-bruk, lesing, sitte ved en pult/et bord, se på tv, sitte generelt, samt ligge. Så soving er altså ikke så bra for ryggen min. Er ikke det bare fantastisk? Det er ikke legen som har sagt det her da, det er bare hva jeg opplever at gjør ryggen min verre. Den første legen sa bare "du burde skaffe deg en sånn balanseball som du kan bruke som stol, hadet!". Den andre legen tok meg heldigvis mer seriøst og kunne si at det var nok stress og muskelspenning, men det eneste han gjorde var å gi meg smertestillende på resept hvor bivirkningslisten er omtrent helt lik som symptomlisten min, noe som er litt mistenksomt. Men vi får nå se. Oppturen med dem er at man kan bli avhenging av dem veldig fort og at man blir sløv/sliten av dem til man venner seg til dem. Kanskje jeg får hallusinasjoner også, eller en følelse av at verden snurrer fra side til side eller opp og ned! For ikke å glemme diaré! Er det ikke flott, folkens? Uansett, nok klaging. Der har dere i alle fall grunnen til at jeg har vært dårlig til å blogge osv.

Forresten så har Borg og jeg blitt hekta på Snooker, og vi satt klistret til skjermen da finalene i pokerstars.com Masters var på. For dere uvitende sjeler så er Snooker helt annerledes enn biljard, og Borg og jeg skal legge oss i hardtrening nå, siden vi har planer om å bli norgesmestere når Snooker kommer til Norge om forhåpentligvis ikke så lenge. Go Ronnie O'Sullivan - verdens mest ynkelig verdensmester noensinne (seriøst). Han vant ikke Masters da, det gjorde The Jester from Leicster som egentlig heter Mark Selby og som er fra ikke så langt unna Northampton. Så vet dere det. Forresten så har vi blitt hooked på Doctor Who også, en engelsk kultserie hvor hovedrollen har blitt byttet ut elleve ganger nå. I den siste episoden ble doktoren byttet ut, og selv om det er hardt å innrømme det, så grein jeg som en baby. Men han var faktisk den beste doktoren. Ever. Og det er godt gjort ettersom Doctor Who har eksistert i rundt 40 år.

Skal prøve å bli flinkere til å blogge i alle fall mer jevnlig, samt å ta bilder. Det blir litt tørt uten dem syns jeg. Så skal jeg prøve å få meg et liv også, men vi får nå se på det. Bilder kommer seinereee. Peace out.

5 kommentarer:

  1. Holy macarony, som man sier! Men hei, siden du trener så mye så er sikkert de 8 kiloene mest muskler! Og trippelhaken fant veien til Canada også (selvom den var godt påbegynt før avreise, heh). ooog Snooker = æsj?

    :) Digg at du forresten kan gjøre eh.. ingenting siden ryggen er dårlig. :)

    SvarSlett
  2. 8 kilo er jo ingenting!hehehehhehehehehhehehehehhehehehe jeg vil ikke si hvor mye jeg har gaatt opp hehehehehehhee. neida. begynner og gaa nedover igjen naa! jeg liker legen din. hun minner meg om weight training-læreren min som veier oss jevnlig for og se fremgang.

    SvarSlett
  3. håhå, eg har nettopp lest igjennom heile arkivet ditt fra august til no. Må sei du skrive bra og har god humor !:)
    Men hadde vert kjekt om du hadde lagt ut fleire bilder :-D

    SvarSlett
  4. Hei å HÅ!
    Hvor lenge siden er det vi har prata nå? År??
    haha, trist altså - har jo mista kontakten (nesten) jo :( VI MÅ prates på skype om kort tid! Høres ut som du har det bra utenom ryggsmerter og vanskelig skole?? Finn dato.com
    Stor kos <3

    SvarSlett
  5. Astrid: haha, I know, det var akkurat hva jeg tenkte også! Godt å høre at det ikke bare er meg:P Snooker = funfunfun :) Det er skikkelig interessant!

    Jeg vet, det er ganske digg!

    Guro: Haha, nice weight training-lærer! Igjen, godt å høre at det ikke bare er meg! Jeg skal ikke spørre vet du ;) Jeg har begynt å gå nedover igjen jeg også, heldigvis, så nå har jeg gått ned ca 5lb (2.5kg). Så det er jo heidundranes så da feirer vi med sjokolade. Ehehehe.

    Amalie: tusen takk! Utrolig hyggelig at du leser :) Det skal jeg prøve på, takk for konstruktiv kritikk :) Forresten, håper alt går fint med deg i Wales!

    Frida: Heihå! Tiår tror jeg i grunnen. Heldigvis føler jeg ikke at jeg har mistet kontakten helt, hvis du skjønner hva jeg mener. Føler meg fortsatt som om jeg kan begynne hvor vi sluttet på ein måde! Men skype høres veldig bra ut, jeg må bli bedre til å bruke det! Har det veldig bra utenom om det, vil jeg påsta :) Håper det går bra med deg også! Iwill.com! Klem<3

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten