22. februar 2010

Tjoheeeei!

Tenkte det var på tide med en ny oppdatering ettersom det er nøyaktig én måned siden sist. Grunnen til at jeg ikke har oppdatert er vel i hovedsak at det rett og slett ikke har skjedd en dritt, det vil si helt til sist lørdag (altså lørdag 13.). Da tok vertsfar nemlig Borg og meg med seg til Birmingham hvor han hadde en jitsuting. Jeg vil nå faktisk påstå at Birmingham er en bedre shoppingby enn London, ettersom de har mange handlegater i tillegg til gode shoppingsentere, mens man i London utvikler leddgikt før man har kommet halvveis i shoppingrunden. Det skulle jo bare mangle i grunnen, Birmingham er jo tross alt Englands andre største by etter London. MEN, det aller beste med Birmingham var en GIGANTISK Selfridges (Ingeborg hadde et salig uttrykk i ansiktet og mente at ingeting kunne bli bedre en dette), pluss at de har en Urban Outfitters der. Urban Outfitters er kanskje min favorttbutikk noensinne, og jeg stalker websiden deres ca flere ganger daglig. Det er bedre enn Topshop, og, jeg mener, det er villt! Helt villt, sier jeg!



Uansett, moving on... Etter helgen 13-14 feb var det half term break (aka vinterferie) for oss i England. Brukte i grunnen det meste av tiden på å passe på vertssøsknene mine, noe som forsåvidt ikke er så ille. I hvertfall ikke når de er søte og forteller deg historier som er fritt fantasert av en fireåring. Han fortalte meg blant annet dette (han er veldig opptatt av sjørøverskipet sitt og alle hans "shipmates" for tiden): "You can be my shipmate's girlfriend. He really, really wants a girlfriend. He can't find one. He looked all over the island but there was just mummy. And then he looked into the sea and he lost his hat!", hvorpå han etter dyp tankevirksomhet konkluderte han med at "he really wants a tall girlfriend - Ingeborg can be his girlfriend", - gee thanks, Luke! Han liker også å blande inn litt av det virklige liv i historiene sine, og da ender det gjerne opp sånn: "Once upon a time there was a baby crocodile. The baby crocodile was looking for his mummy crocodile, but he couldn't find her. The end". Når jeg da påpekte at det var en ganske trist slutt på historien hans følte han at han måtte endre den litt, så han sa "but the baby crocodile found his daddy crocodile! But he said I'M BUSY PLAYING ON MY XBOX AND I'M TRYING TO GET TO SLEEP AND MUMMY'S OUT SHOPPING SO GO TO BED!!!", før han fulgte opp med "was that a really happy ending actually?"...

Tirsdag dro jeg til legen med vertsmor, så nå har jeg diverse blodprøver scheduled denne uken. Det skal bli gøy. Etter legetimen fant vi ut at vi ville stikke innom t.k.maxx (billig designer outlet) siden vi ikke hadde vært der på år og dag, noe som endte med at vi totalt brant av tilsammen £210 (gang det med ti for NOK...). Til vårt forsvar så må vi returnere cirka 99% av det vi kjøpte siden vi jo såklart ikke prøvde det i butikken! Deretter dro vi til Dorothy Perkins og brukte £100 på fire par med lårhøye skinnstøvletter for så å slege dem på ebay etterpå - this is how we roll! Hvis ikke de selger leverer vi dem bare tilbake så klart... Eventuelt kan jeg bare beholde ett par... Deretter brukte vi £30 i Poundshop (alt koster £1), før vi rundet av med storshopping på Tesco. DYR dag, og vi skammet oss så klart når vi kom hjem... Så gikk vi på ebay og bydde på så mange ting som vi bare kunne!

I løpet av vinterferien har jeg i grunnen følt at jeg trenger en ferie fra vinterferien. Ugreit det der, altså. Det stoppet meg allikevel ikke fra å stå opp klokka sju lørdag morgen for å bli med vertsfar på et førstehjelpskurs han skulle holde i Kent (ca 2 1/2 time sør for Northampton). Så lørdag tilbrakte jeg på et femtimers førstehjelpskurs. Nå kan jeg i alle fall putte det på CV'en min og så ser det fint ut! Uansett så var det en fin dag (deilig å komme seg ut litt), og jeg var som alltid komplett ubrukelig til å holde vertsfar våken da vi kjørte hjem (min vanlige jobb).

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!

 
Blogglisten