23. november 2009

Det brenn!

Akkurat nå måtte vi ut på brannøvelse, og jeg må bare nevne det fordi det var helt sinnsykt kaldt. Da mener jeg sånn skikkelig, skikkelig kaldt og surt og ekkelt som bare engelsk vær kan være. Jeg har forresten en følelse av at den brannøvelsen kanskje ikke var helt planlagt, ettersom vinden førte med seg en mistenkelig dunst av parafin. Uansett så er jeg bare glad for at ikke pcen min brant opp.


Siden sist har jeg a) vært på trening på Nottingham University, b) deltatt på Pudsey day på skolen, c) dratt til sentrum med Ingeborg, og d) trent på treningssenter for første gang på sikkert et år. Så here it goes:


a) Nottingham University er fint og enormt. Nedturen med universiteter i Norge er at de forskjellige 'avdelingene' som oftest ikke er samlet på ett sted, samt at de ikke har campusområder (i alle fall ikke sånn som de har her). Her er universitetene som små byer som du egentlig aldri trenger å bevege deg utenfor siden de i grunnen har alt. Så vet dere det.


b) På fredag var det Pudsey day på skolen, og jeg må si at jeg syns vi skal innføre den tradisjonen i Norge også. Nå lurer dere kanskje på hva Pudsey day er, og da kan jeg fortelle dere at det er en dag dedikert til BBCs Children In Need-aksjon. Pudsey er aksjonens maskot og er så klart en gul bamse. Derfor hadde alle elever under sixth-form level (vgs-nivå) en non-uniform day, og vi i sixth form fikk være med og kle oss ut. Det skulle helst være i pyjamas (helst også med en medbrakt bamse), så Ingeborg og jeg kjørte full pyjamas. Det var i grunnen veldig fint, fordi vi for en gangs skyld kom oss avgårde i tide, og fordi det var veldig varmt og fint - dere har kanskje fått med dere at det mildt sagt er drittvær i England for tiden. Uansett - aksjonen fikk i alle fall inn £20,309,747 (203 millioner kroner). Litt mer enn tv-aksjonen i Norge kan skryte av, hehe. Dessuten var det faktisk et ganske underholdende program. Eh ja, moving on.





(Tusen millioner takk, søte Rikke!)




c) På laurdag dro Ingeborg og jeg inn til town, mest bare for å komme oss ut litt. Nå er Ingeborg eier av en jakke dronning Sonja ville vært grønn av misunnelse over, og Ingeborg og jeg kan være stripete tvillinger. I følge vertsfar holder vi forøvrig på med på å bli til én person, og jeg er sikker på at vi kommer til å avslutte hverandres setninger i løpet av maks de neste to månedene. Edit: vi begynte å avslutte hverandres setninger mindre enn fem timer etter at jeg skrev dette. SKUMMELT.


d) I går, altså søndag, dro vertsfar, Gary fra jitsu, Ingeborg og jeg til Virgin Gym som er et fancypantsy, kjempestort og nytt treningssenter som også har svømmehall, kurbad, sauna, starbucks osv osv. Hadde bare lyst til å nevne det, siden medlemsskap koster £32 (under 320 kr) per måned, og på Nesodden må man betale rundt 500 kr for det minste og trøtteste treningssenteret noensinne.


Nå striregner det forresten. Noen ganger lurer jeg veldig på hvorfor jeg valgte England. Jeg tror den amerikanske utvekslingsstudenten her føler det samme, ettersom hun to dager på rad i forrige uke kom marsjerende inn til tutor group og bokstavelig talt slengte tingene sine ned på bordet med et bittert ansiktsuttrykk. Og ja, det var faktisk fordi hun var drittlei det engelske været. Kanskje det bare er meg, men jeg ser en aldri så liten komedieverdi i det...



Sneiks!

6 kommentarer:

  1. Høres ut som du har det bra og det er flotters! :D

    SvarSlett
  2. Det stemmer :D Det høres det ut som du har også! :D

    SvarSlett
  3. Ida, har du fått meldingen(e?) mine på facebook? Jeg var btw i byen på lørdag og :p
    sånn seriøst, er det mulig å få til et møte i helga?

    SvarSlett
  4. IIIIIIDAAAAAAAAA:D:D:D HAHAHAHAHA
    Det er alt jeg vil si når jeg leser bloggen din:D

    PS du skulle til Spania var det ikke sånn? Det kan vi evt snakkes om, men det hadde vært sykt morsomt å treffes;) Snx nox fox lyx

    SvarSlett
  5. Tusen millioner ganger vær så god :) Hihihi :) Æ lik at du lik det!

    SvarSlett
  6. Lea: høres ut som meg når jeg leser bloggen din, bare at jeg så klart vil si "LEEEAAAAAAAAA:D:D:D"! :)

    Jeg skal mest sannsynlig til Spania, ja! Det hadde vært veldig morsomt :) Jeg har ikke fått noen detaljer eller noe ennå, men jeg kan jo si fra når jeg vet mer om når og hvor og sånt :)
    sneiks :)

    Rikke: :D:D:D

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten