12. november 2009

Jolly good!

Da er jeg tilbake på skolebenken igjen etter en lettere turbulent helg. Opptur at jeg fikk brev av mamma da! Nu vel. En av de absolutte perk'ene med at vertsfar er politi, er at Ingeborg og jeg får være med på riot training. Det innebar at vi en gang i forrige uke rustet oss for surt høstvær og trasket bort til politihovedkvarteret. Etter å ha blitt briefet litt braket det løs, og det vil være en underdrivelse å si at det gikk vilt for seg. Jeg mener, det er ikke hver dag vi får muligheten til å kaste ting på og erte opp politiet! Det hører med at de fikk jage oss etterpå da.







Etter skoleskoleskoleskole dro vi nå i helgen til et sted som heter Telford fordi jitsuklubben skulle delta i det nasjonal mesterskapet (for voksne denne gangen altså, så jeg deltok ikke. Det var i og for seg greit at ikke vertsfar gjennomførte planen sin om å tukle litt med fødselsdatoen min så jeg kunne være med å konkurrere). I Telford var det i fint - i alle fall det vi så av innsiden av treningshallen, hotellet og shoppingsenteret.



Lørdag kveld var det utkledningsfest for jitsupeoples, så siden temaet var komedier hadde Ingeborg, vertsmor og jeg gått til anskaffelse av noen flotte (host, host) brudepikekjoler for å være 27 Dresses. Jeg følte meg dessverre litt ukreativ da et par stykker ankom i grønn Borat-mankini og en hel gjeng troppet opp som Monty Python and the Holy Grail. I løpet av kvelden tråkket jeg kanskje på Ingeborgs ankel med høyhælte sko.



Søndag så vi bare på konkurransen, og jeg må innrømme at jeg er veldig fascinert av de høyere gradene. Dessuten er mitt julegaveønske nummer én nå en jitsugenser med slagordet "your pain, my pleasure". Jeg merker at jeg skriver veldig mye om jitsu. Blir nesten litt sliten av det selv. Jitsujitsujitsujitsu! Sånn. Nå er det forhåpentligvis ute av systemet for en stund.





Forresten så har jeg endelig fått skaffet litt tack-it, så nå har vi pyntet litt opp på rommet vårt! Legg merke til klokken - den bjeffer hver time...





Til slutt må jeg bare beklage på det dypeste at jeg nok ganske så offisielt er verdenst mest elendige blogger. Til mitt forsvar er det ikke så lett når jeg må bruke ordbok for å skrive på norsk!

3 kommentarer:

  1. Fin Norgesgenser, jeg vil også ha sånn! Forresten digg at du har fått en ordentlig klikk jitsuinteresse :D

    SvarSlett
  2. Haha, ordbok <3 Je liker'e!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, det er Ingeborg sin, hehe :) Vurder veldig å skaffe meg en da, de er digge! MEN de koster sånn 3000 kr. Såeh venter litt med den... Jepp, det er litt moro :)

    Haha, I know! Trist! :P

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten