5. november 2009

Detteskullejegegentligpublisertforenukeellertresidensorry!

Det er i grunnen ganske fint med små lillebrødre, her om dagen hindret han meg fra å falle for fristelsen av å ta meg en bit sjokolade. Det var ikke vanskeligere enn at han skrek til meg fra doen da jeg var på vei inn på rommet mitt, for så å proklamere at han var opptatt med nr. 2. Det er fint når Ingeborg og jeg er alene hjemme og passer barna. Han ville helst at Ingeborg skulle tørke da. Noe som minner meg på at jeg burde gå til anskaffelse av et kamera.



Men over til noe annet - half term break er done and defeated. Uheldigvis var jeg mer eller mindre småsyk nesten hele ferien, men jeg fikk da i alle fall gjort litt. Milton Keynes-senteret med Ingeborg igjen, hvor vi forøvrig traff på Marthe som også er utvekslingsstudent med Aspect/Speak, så det var hyggelig.




Ellers var det bare chillern fram til forrige helg. Etter å ha vært alene et par dager (siden Ingeborg forlot meg til fordel for Norge for noen dager) dro familien og jeg på lørdagen til the National Atemi Junior Championship eller noe sånt (nasjonalt juniormesterskap i jitsu i alle fall), og vet dere hva? Jeg er nå noe som høres omtrent sånn ut: "National Junior Atemi Champion 2009". Dvs at jeg er engelsk mester i min klasse, og i følge vertsfar det beste gule beltet i England. Det føles i og for seg ganske greit. Men nok om jitsu og over til jitsu. Det er visst nemlig viktig å trene mye når man driver med jitsu. Who would have thought? Uansett, i den anledning dro i alle fall vertsfar og jeg til Tunbridge Wells i Kent for henholdsvis å instruere og delta på et regionalt kurs. I den anledning tilbrakte vi litt tid med en av vertsfars venner, som er helt klin kykkelikokkos og som har et språk som gir ham parental guidance, 18-årsgrense og sensur. Uttrykk som ville gitt deg en på trynet alle andre steder enn i Øst-London, bruker han for å uttrykke affeksjon, og en normal setning for ham høres omtrent ut som "f**king who f**king what f**king this f**king that f**k". Men for all del, nice chap!



MEN, den ultimate oppturen i høstferien var var helt klart at Ingeborg hadde med seg, leverpostei på gul boks, makrell i tomat, brunost, risengrynsgrøt, toro tomatsuppe, sjokolade, smash og IFA fra Norge! KONGE!



Over og ut.

3 kommentarer:

  1. Hei, jeg foler at det er litt typoisk deg og vaere syk :)

    SvarSlett
  2. Smash er en hit blant engelskmennene også!:D

    Neinei, hva snakker du om? EhHEHHHEEH :)

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten