30. mars 2010

Lima loser

Hi peeps!

En stund siden sist nå, så tenkte jeg skulle oppdatere dere litt før jeg som vanlig glemmer alt jeg har gjort. Som for eksempel at jeg har runnet Harry Potter 3-spillet mitt og at jeg har spist sikkert 10 kg kjeks. Hver dag. Hele den være sunn-greia har gått litt i dass den siste tiden. Jeg må jo ta opp for de tre ukene jeg ikke spiste noenting!

Litt viktigere så har Jo, hun som bodde her i fjor, vært på besøk siden torsdag. Utrolig hyggelig! På lørdag dro Jo, Borg og jeg til byen, det vil si etter at jeg hadde klaget over at skoene mine føltes så rare - som om jeg hadde dem på feil fot - for så å oppdage to minutter senere at det faktisk var akkurat det som var problemet. Nå er det faktisk offisielt, i det siste har jeg tippet over kanten fra god mental helse. Jeg kan forresten nevne at skoene mine ikke føltes så rare etter å ha satt dem på riktig fot, siden dere nok ville vite det. Men nok fotfetisj for ett innlegg! Etter byen tok vi med oss kidsa og så på fotballkamp på field'en siden solen skinte og det i grunnen ikke var så aller verst ute.




Ellers har jeg shoppingabstinenser og raider for tiden ebay. Til vanlig er det sånn at når jeg ser etter noe, så pleier jeg å sortere søkeresultatene fra laveste pris og oppover, men i det siste har jeg tatt meg selv i å sortere etter hva som ender tidligst, for så å by som en gal om det jeg vil ha ender samme dag, så jeg kan få det så fort som mulig. Og så er det på'an igjen. Og igjen. Og jeg kjøpte nettop fire dvder for £7.07 (70 kr)! Jeg mener, BARGAIN! Åh, jeg blir så glad av en fin pris at det nesten er trist.

I går hadde vi koselig vinkveld (i likhet med alle andre kvelder Jo har vært her) og Doctors-maraton. Jo, også har jeg funnet et nytt favorittgodteri, nemlig Tesco Value Midget Gems (det må være de billige, de andre smaker tapet). Det kommer til å bli hardt å overleve uten i Norge, spesielt siden 200g koster 30p (under 3 kr) og jeg derfor helt fint kunne levd på bare det og vitamintilskudd. Jeg spiste minst en hel pose alene i går kveld, før jeg snublet i barnesetet som lå oppå to esker i gangen og snek meg inn på pcen i spisestua for å ebaye litt. Det vil si helt til vertsmor og vertsfar oppdaget det og tvang meg til å slå av pcen og komme inn i stua så de kunne overvåke meg i tilfelle jeg skulle "gjøre noe dumt". HALLO, jeg ville aldri gjort noe dumt. Personlig syns jeg de undervurderer meg. Selv om jeg ser at om jeg ikke hadde snublet i barnesetet og bablet som en galning i 20 minutter uten pustepauser før jeg gikk på ebay så kanskje de hadde latt meg være. Uansett ble alle ebaytanker borte da jeg måtte hjelpe vertsmor med resten av vinflasken. It's a dirty job, but someone's got to do it, ikke sant? Så gikk vi bananas på ebay og kjøpte forhåpentligvis ingenting. Har ikke turt å sjekke ennå, jeg er tross alt kjent for å ha bydd 500 kr for en flaske linsevæske (riktignok fordi jeg hadde tatt ut linsene mine og verden var tåkete in the moment of crime, men uansett).

Og så for å avslutte "on a bombshell", så tenkte jeg bare å informere folket om at grunnen til at jeg har vært så mye syk og klagete er fordi jeg har glandular fever aka kyssesyken. Dessuten så skrev jeg 25 sider med notater i strekk på søndag og har nå blåmerke på pekefingeren min og en vedvarende skrivekrampe.

Om ikke skrivekrampen sprer seg og armen min faller av så oppdaterer jeg dere vel om ikke så lenge igjen.

11 kommentarer:

  1. Hvilket byrå reiser du med, og er du fornøyd?

    SvarSlett
  2. Anonym:
    Hei! Jeg reiser med Aspect (kalt Speak Exchange i England). For å være helt ærlig så er ikke Aspect så aller verst, men jeg ville aldri egentlig valgt en organisasjon som betaler vertsfamiliene. Det forandrer forholdet mellom deg og vertsfamilien veldig mye, selv om vertsfamilien ville hatt studenter uten å få betalt for det. Dessuten må du med Aspect betale 80.000 (blir fort til over 100.000 med extras + lommepenger), hvorav under 20.000 går til vertsfamilien, noe som vil si at 60.000 kr går bort til administreringsutgifter. Dessverre er det så vidt jeg vet ingen organisasjoner som sender til England uten å betale vertsfamiliene. Men når det er sagt så vil jeg anbefale Aspect veldig over EF. Tror AFS og Rotary er de aller beste (har en del venner som er på utveksling), men de sender dessverre ikke til England for tiden.

    Ellers så er Aspect greit i og med at ledelsen personlig vet hvem alle studentene er, og jeg føler at jeg har god støtte fra dem.

    SvarSlett
  3. Takk for svar!

    Jeg skal mest sannsynlig til Englad 11/12, og har sett litt på Aspect, men jeg trodde ikke prisene var så høye? Har sett ca 63000kr, kommer det mye i tillegg?

    SvarSlett
  4. Mulig prisene har endret seg litt i aar, jeg har i alle fall hoert at vertsfamiliene faar litt mindre i 10/11 enn i 09/10. Jeg betalte noe saant som 79.000, og saa kommer det rundt 500-600 kr x3 for hepatitt b-vaksine om du ikke har tatt den allerede, saa en del for forsikring (man maa ha en spesiell forsikring utenom vanlig reiseforsikring), deretter de anbefalte 20000-25000 i lommepenger for et aar (som fort kan bli litt knapt, skummelt nok). Deretter kommer utgifter man ikke tenker saa mye over som f.eks at jeg trengte en bag/koffert, laptop og ekstra forsikring av instrumentet mitt osv, og saa kommer diverse turer/ting man vil delta paa naar man er i England, samt kanskje gave til vertsfamilien osv. Naar det er sagt saa fikk jeg noe saant som 48000 i stipend, da! :) Og alt tatt i betraktning saa er et utvekslingsaar en opplevelse man ikke kan sette en prislapp paa.

    Og som sagt saa er det mulig at prisene har blitt litt lavere. I alle fall saa ville jeg sjekket ut saa mange organisasjoner som jeg kunne, og saa ville jeg til slutt lett valgt Aspect over EF, selv om Aspects regler er en god del strenger, og det er litt vanskeligere aa komme med paa Aspects program.

    SvarSlett
  5. Haaper du blir litt klokere! :)

    SvarSlett
  6. Åh, kyssesyken er noe SHKIT. Og du er ganske LOL ja :)!

    SvarSlett
  7. eh, Marilena hadde urframføring på forestillingen "de fire elementer" med kultorskolen. det sier vel egentlig alt...

    SvarSlett
  8. Tusen takk for hjelpen! Tror nok jeg velger Aspect=)

    SvarSlett
  9. Anonym: Bare hyggelig, haaper du faar et knallaar :) Og hvis det er noe du lurer paa saa skal jeg mer enn gjerne proeve saa godt jeg kan aa svare :)

    SvarSlett
  10. Nei?! Har du fått kyssesyken? Så utrolig, ufattelig kjipt! Ikke rart du har vært mye syk i det siste da! Men shit! Da har det jo vært sånn seriøst dødsfarlig for deg hver eneste gang du har trent den der jitsu-greia di de. HVa om du sprakk milten?? Håper du blir bedre snart =) Ikke raid ebay helt da, la det være igjen noe til oss andre også.. Haha <3

    SvarSlett
  11. Jepp, litt nedtur. Men er frisk nå da, i alle fall så har infeksjonen gått bort og jeg er bare litt sliten osv. Og ja, "heldigvis" har jeg vært heldig og for det meste vært for sliten/syk til å trene, men trente jo masse i November og en del i Desember! Vertsfar mener det ikke hadde vært noe problem å trene mer siden det er så kort vei til sykehuset... :P Tusen takk forresten :) Og neide, jeg skal prøve å spare litt til resten av verden :)<3

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten