7. september 2009

Første skoledag...

Første skoledag er vel... nei, stryk det, første skoledag er... overstått. Enda skolen virket ny og fin og alt det der, var det utrolig uorganisert. Vi fikk en timeplan og that's it, resten var i grunnen opp til oss:
  • Vi kom inn til det som skal være fast tid, 08:45, noe som er digg
  • Jeg finner ut at hele sixth form (vgs) er like stor som bare selve trinnet mitt på ungdomsskolen
  • Jeg føler meg som E.T.
  • Aida Hhhålme og Ingebård Lau...eeh..raaud? får tildelt samme tutor-gruppe, heldigvis (tutorgrupper er grupper på ca ti stk som har samme mentor aka en som skal følge oss hver dag gjennom hele året)
  • Jeg må bytte et fag - general studies har i løpet av uka har blitt til noe crap kalt "extended project", og det eneste som passer med timeplanen er å melde seg opp til english language
  • Klart for første lesson: economics. Problemet er bare at læreren ikke er tilstede, i stedet har hun lagt igjen litt koselig bli kjent-arbeid til oss: lage en tidslinje ut av 18 tettskrevne sider med hendelser som førte til og er konsekvenser av the credit crunch aka finanskrisen
  • Etter en dobbelttime med economics har jeg pådratt meg en hyggelig hodepine og energien har for lengst forsvunnet, men nå er det endelig lunch time!
  • Lunch består av at jeg går en runde rundt skolen sammen med en jeg ikke kjenner som også er ny og som konstant tygger på ett eller annet (virker ikke som om det er så viktig hva det er, så lenge det er mat). Føler meg fortsatt som en freak.
  • Klart for dagens siste fag - spansk. Problemet er igjen bare at denne læreren også er borte, og dermed får vi bare presentert en fin liten hjemmestil samt en aldri så liten muntlig presentasjon til neste time, samt at jeg får tildelt tre personlige assistenter siden jeg i grunnen satt litt alene i klasserommet (haha, herregud, den viggoen)
  • Stikker opp i common room (studieområde) sammen med de som har blitt satt til å passe på meg, og legger merke til at det fremdeles er ingen som fremmer til kontakt annet enn å stirre når de tror jeg ikke ser det
  • Får vite av en av lærerne (også den eneste læreren jeg husker navnet på) at selv om man ikke har andre timer enn siste time en dag, eller slutter tidligere eller har en million free periods midt på dagen at må være på skolen hele tiden. Suger, much? Da var det plutselig ikke så luksus at vi ikke begynner før kvart på ni.
Merker at jeg kanskje er litt i overkant negativ, men jeg lover; det var ikke en bra start på skoleåret. Det ble så mye negativt på en gang at jeg ikke en gang orket å prøve å tenke positivt. Det eneste positive var vel egentlig i grunnen de to hyggelige menneskene i administrasjonen og at jeg var kjempeflink og syklet hele veien hjem i ett strekk. Which reminds me at jeg glemte å ta tiden på det. Dang it. Nå er jeg helt utslitt, og gleder meg til å sette meg ned med spansklekser.



Kos dere med trøtte-trynet mitt!

2 kommentarer:

  1. Haha! Skjønner heilt det med stirringen! Kofor kan dei ikkje bare komme opp å snakke med meg istadenfor? Det er nesten litt creepy...

    SvarSlett
  2. Jeg hadde første skoledag i dag, og det med stirringen er sykt plagsomt! Og for så vidt det at jeg ikek vet hvor noenting er :P

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten