12. september 2009

JEGKOMMERIKKEPÅNOENOVERSKRIFT

Jeg har greid det IGJEN. Altså å slette ALT jeg har skrevet. Tidspunktet som står på blogginnlegget er fra da jeg begynte å skrive på innlegget (21:06) - nå er klokka 22:28. FLOTT! Absolutt helt fantastisk! Da bare skriver jeg alt på nytt igjen, null stress!

Hovedpoengene var i alle fall: jeg har volunteered til å hjelpe spansklærerne om de trenger hjelp til noe, for eksempel som assistent i undervisningen. Det er helt sant og helt frivillig, i alle fall så godt som. Hver fredag lesson 3 & 4a er satt av til enten fotballcoach-kurs, sportsleder-ett-eller-annet-kurs, recreational PE eller rett og slett bare frivillig arbeid/annen viktig aktivitet. Siden recreational PE mest ville gått ut på å spille bordtennis fant jeg ut at jeg likegodt kunne gjøre noe nyttig som mentoren min + spansklærerne mine kan skryte av meg om på referansene jeg får av dem. Så nå kan primary school-elevene bare glede seg til spansktimer med meg! Jo, og apropos spansk så skal spanskklassen min på en to ukers tur til Salamanca (altså Spania) rundt påsketider. Blir nok helt greit.



Ellers har jeg det veldig bra for tiden. Det engelske livet passer meg i grunnen godt. Dessuten har vi hatt finvær den siste uka! Fint å slippe å gå med en paraply i veska, bare sånn "i tilfelle". Dessuten har jeg ikke fått så mange dumme spørsmål ennå, unntaket må være "do you have the same alphabet in Norway?". I tillegg føler jeg meg litt som en eksotisk rase etter at et par stykker fortalte meg at de aldri har sett noen med så naturlig lyst hår før. Folk er også interesserte i norske ord, og her om dagen fikk jeg spørmål om å oversette "Ben is a complete dickhead" til norsk. Jo, og for å skifte tema: 1/2 kg jordbær for 20 kr, JA TAKK.





Ellers er jitsu fortsatt veldig gøy. Nå kan jeg altså slenge en mann på over 100 kg i bakken, samt rulle både baklengs, sidelengs og sidelengs fra stående posisjon. Jeg er jo pro allerede! Det eneste minuset nå er at den push-ups som straff-greia gjelder for oss newbies også, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg før nå aldri har greid mer enn én push-up.

Uansett. I dag var Ingeborg og jeg en liten tur i sentrum igjen, og stakkars her visa electron lukter svidd. Men jeg trengte jo klær da... ERRRHM. Til sist vil jeg bare legge til en liten anekdote fra Ingeborg: hun fikk hamburger uten hamburger i dag. Hamburgerbrød samt extras hadde hun fått, men selve hamburgeren? Dessuten var de farlig treige i dag, eneste unnskyldning må være om de faktisk måtte bake kaken før de kunne servere den til oss. Her har det nok skjedd en lei misforståelse, i alle fall har nå Edward's ett poeng mindre i kampen om å bli vårt nye stamsted. Fy skamme seg!



Sneiks!

6 kommentarer:

  1. Digg at du er kommet inn ehhhh hverdagen og slikkt! HEI, jeg vil også til Spanien!

    SvarSlett
  2. Jeg synes du er litt dum som klare å slette alt du har skrevet sånn hele tiden :P Meeen du er veldig søt da ;) Og pen er du også! Det er bra du har det bra! Stå på!

    <3

    SvarSlett
  3. Astrid: Jaa, det er deilig! Du får overtale familien din til tilfeldigvis å ta en tur til Salamanca i påsken da vet du, så er det i boks;)

    Anine: Jo takk! Burde i grunnen begynne å bli vant til det, eller evt lære av mine feil og ikke ctrl+c for mye igjen. Men NEIDA. Like irriterende hver gang:P Og tusen takk:) <3

    SvarSlett
  4. Så kult at du har meldt deg som frivillig. Det liker man å høre! Det kommer du sikkert til å ha veldig nytte av selv også!

    Og tur til Spania blir nok ikke dumt nei!

    Ellers, jitsugreiene høres jo helt vilt stilig ut! Lære meg? ;) Eneste positive med push-up-greiene er vel at du trolig kommer til å klare å ta flere og flere etter hvert! :)

    SvarSlett
  5. så heldig du er som får dratt til spania! :D
    ser ut til at du har det bra der du er? :)

    SvarSlett
  6. Silje: Kan godt kjøre et par kurs når jeg kommer hjem;P Håper på det, det ser allerede ut som om det hjelper!

    Frida: Jepp, jeg anser meg selv som ganske heldig pga det:P Jeg har det kjempebra her, men man merker fort at byene er mye mindre downtown her enn det byer med tilsvarende størrelse er i Norge... Hehe :P

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten