20. september 2009

Hiya!

Siden sist har det skjedd en hel del, dessverre husker jeg ikke halvparten engang. Har i alle fall gradvis kommet mer inn i miljøet på skolen, og nå er jeg faktisk på hils med kantinedamen. Dessuten er jeg ikke lenger så viggo, nå har jeg faktisk kommet så langt at jeg for det aller meste kan gå inn i studierommet og sette meg ned hos noen. Dessverre kommer mengdene med lekser seg også: "Schizophrenia is often associated with high levels of the neurotransmitter dopamine, but some studies have however shown reduced levels of dopamine in some brain tissues, which means that there may be simultaneous excess and deficiencies in different parts of the brain." Jeg mener: come again, please? I tillegg til å være relativt vanskelig faglig er det viktig at det ikke bare er bra kvalitetsmessig, det skal gjerne også være LAAANGT. I psykologi får vi for eksempel en assignment fra uke til uke som skal være på 1 1/2 side. Det er trening til eksamen hvor det forventes at vi skriver så mye på 15 min. HALLELUJA. Uansett er som sagt læreren søt, og hun glir smileyklistremerker på leksene våre og godteri i timen. Sånt liker vi!

Apropos "please"
, så må det nevnes at jeg konstant går rundt med en følelse av å være frekk og uhøflig. Når jeg så prøver å gjøre noe med det ved å si "please", "sorry", "pardon", "thank you" osv, føler jeg meg bare som en idiot fordi det ikke ligger naturlig for meg. Her om dagen sa jeg "sorry" og "thank you" sikkert en million ganger på vei fra et klasserom til et annet, jeg blir jo helt utslitt! Dessuten er det også merkelig å kalle lærerne for "sir" og "miss", samt å være veldig høflig når man snakker med dem. Har heldigvis fått (for det meste) veldig greie lærere, og jeg må bare si at den ene spansklæreren min (har tre) er den kuleste læreren som noensinne har satt sine ben på jorden. Jeg er assistenten hans en time hver fredag, lucky me! (og nei, jeg er faktisk ikke sarkastisk.) Forresten sa Mr. Sanchez at jeg kunne være igjen alene i Spania i en uke etter at klassen drar hjem om jeg vil - pleeease mamma?

For å snakke om noe annet så har Ingeborg og jeg i helgen vært på et kjøpesenter som minnet mistenkelig mye om det store kjøpesenteret jeg var på i Polen i 10. klasse. Vi dro hjem relativt kjapt. Så må jeg ikke glemme å nevne at vi var alene hjemme på fredag! Det er kanskje det beste som har skjedd de tre ukene vi har vært her. Null barn, null bråk. Vi benyttet anledningen til å lage taco, se på film og spise en bøtte med is hver. Jeg tror faktisk ikke det er mulig for noen å så mye som tenke seg hvor deilig det var, det var SICK! Uansett. I dag var vi på the body shop home party som vertsmoren vår hadde. Vi har kjøpt banansjampo 80's style, say no more!

Hvis det er noe in particular dere lurer på er det forresten bare å spørre. Bilder kommer senere - see ya!

11 kommentarer:

  1. haha!
    Nesten som å lese om meg sjølv! Føler meg konstant frekk. ivertfall når det kommer til å si please! ;)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Okei, det jeg prøvde å si vaR:
    Virker som du har det toppers! Vi må snakkes snart. Stor klem<3

    SvarSlett
  4. Være igjen alene i Spania som i helt alene? Jeg vil også til Spania! Ellers høres det ut som du har det awesome! :D Forresten jeg føler meg også frekk hele tiden, jeg sier sorry og pardon sånn i annenhver setning og klarer enda ikke venne meg til å si please hele tiden. Ehe.

    SvarSlett
  5. kjenner meg igjen i utrolig mye av det du skriver! føler jeg leser om meg selv på samme tidspunkt i fjor :P hehe. KOS DEG videre!

    SvarSlett
  6. Idaaaa, du kan være igjen i Spania også kan jeg ta en svipptur ned dit, også får vi en super duper uke sammen! God idé sa du? ENIG!!! <3<3

    SvarSlett
  7. Hehe ja det er rart, og noen laerere kaller meg Miss Bo ogsaa. Det er rart. PS: jeg tenkte shit skal de til Spania?? ogsaa husket jeg at du var i England og ikke USA = ikek saa kjempedyrt og vanskelig :P

    SvarSlett
  8. Det ser jo ut til at dette går bra det da! Flink du! :)

    Lykke til!!
    Vi følger deg videre!

    SvarSlett
  9. Jeg skjonner godt hvor deilig det er aa vaere alene hjemme! Sykt digg naar ingen andre er her, og jeg kan spille hoy musikk, danse rundt og ikke tenke paa aa snakke spansk eller underholde tyskeren jeg bor sammen med :p haha

    Syke de utrykkene i engelsk:p Hoyt Nivaa ja! Tror generelt ALLE land har hoyere nivaa enn Norge. hehe stor klem <3

    SvarSlett
  10. Amalie: godt å høre at det ikke bare er meg!:P

    Frida: Det må vi! Klem<3

    Astrid: som i helt alene, ja:D

    Maia: Haha, så merkelig å tenke på i grunnen:p Tusen takk!

    Kristin: ENIG!!!<3

    Anine: ANINE er kul :)<3

    Guro: Haha kult!:P

    Stine: Tusen takk, Stine!:D

    Runa: Haha, igjen godt å høre at det ikke bare er meg som har det sånn:P

    Haha, tror jeg også! Norge er eeeasy i forhold! Klem<33

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten