2. september 2009

HEI

Jeg lever! I den anledning tenkte jeg at jeg skulle fortelle litt om precamp, siden det var nice. Bodde på Royal Holloway University Of London (google it), type erkebritisk Harry Potter-sted. Lørdagen var vi på Thorpe Park (you know what to do), det var fett, bare at vi nesten ikke tok noen rides. Var bare ekstreme greier der, blant annet saw-ride (etter saw-filmene, ja) og en som gikk rett opp og rett ned igjen. Jesper, Valentina og jeg holdt oss til tømmerrenna (riktignok en sick versjon) og 3d-kino. Jo, Valentina og jeg følte oss i slag, så vi tok også en sånn derre som gikk baklengs i mørket. Vurderte også å ta saw-ride og en annen sånn sick en, men følte liksom ikke at det var verdt å stå én time i kø for å dø.



Anyhooo, nå sitter jeg på en brun engelsk pub fordi de reklamerte med gratis wifi. NAAAT. Nettverk, det hadde de, men fungerte det? NO, I DON’T THINK SO. Jaja. Ble en diet pepsi rikere og £1.20 fattigere. Den smaker dritt btw. I dag har Ingebåååg (hun heter det her borte i UK) og jeg syklet til skulen, det tok en time hver vei. Jeg vil påstå at det er ganske godt gjort, tatt i betraktning at vi brukte like lang tid i går da vi GIKK. Det kan nok ha noe å gjøre med at Ingeborg ikke kan sykle og at kjedet hennes hoppet av, samt at den ene pedalen på sykkelen min faller av hver hundrede meter, men uansett. Vi kom oss nå frem, og lærerne vi til slutt fant frem til var veldig hyggelige, selv om vi så ut som om vi hadde vært på oljeboring i Nordsjøen. Vi valgte fag, og jeg valgte: sociology, spanish, economics og general studies. Etter å ha vært på skolen stakk vi hjem for å hente pcene våre (vi hadde jo planlagt å lane på internettcafé), og det første som møtte oss da vi svingte inn gata vår var ”forensic investigation” og et skilt som indikerte at det var en crime scene i nabohuset. I alle fall dro vi ned til downtown Northampton, som i og for seg er ganske fint. Shoppingsenteret i sentrum har new look, HMV, boots og superdrug. Måtte innom new look siden vi fikk sånne lapper med 20% off, og da måtte jeg også kjøpe en kjole, siden jeg fikk jo rabatt. OFC! Dessuten er HMV himmelen, de har en million tv-serier. Ingeborg og jeg følte for å bidra til å heve kulturnivået hjemme, så vi kjøpte ”the EX” (med scrubs-mannen og arrested development-mannen), Hotel Babylon s1, Arrested Development s2 og Entourage s1-4 (bare £35 for fire sesonger!). De andre Hotel Babylon- og Arrested Development-sesongene, + CSI NY og litt diverse annet godteri fyller vi på med senere i året. Vi er btw ikke dumme som ikke laster dem ned, det er bare det at internettkabel er litt lite fett, spesielt når den befinner seg i spisestua og vi har en vertsbror på fire og disney channel er obligatorisk 24/7. Men jo, det som er det eneste negative her er at det er naughty å lukke døren til rommet, samt å sitte på rommet i stedet for å henge i stua. Det virker som om familien ikke syns det er så bra når vi setter oss der oppe, og i går kom Luke opp og banket på mens han sa at ”we don’t close the doors here, if you do that you are being very naaaughty!”. Dessuten er det andre ting som er ganske naughty også:

Luke: “What are going to do now?”

Ingeborg: “I’m going to wash my face?”

Luke: ”NO! Not with that one you’re NOT!”

Ingeborg: “No, I’m not going to use the towel, I’m just going to dry my face with that.”

Luke: “NO! That’s very naughty!”

Ingeborg: ”Hehehe?”

Luke (setter hendene i siden og ser strengt på Ingeborg): ”That’s it! I’m telling mummy!”

Nå lurer vi egentlig på når vi burde være hjemme, siden vi i grunnen ikke har avtalt noe. Men vi har jo nøkkel da. I alle fall. Vertsfar kom heim fra US and A i dag, så blir spennandes å møte ham etterpå. Nå skriver jeg i word og merker at det er sykt irr. Dessuten er pcen min RØVA, nå har jeg 66% batteritid igjen, det vil si 1 ½ time. Flott med tanke på at jeg utelukkende sitter med word og så lite skjermbelysning som mulig.

I går hadde vi en helkulturell dag, det vil si at vi så på bernard & bianca, lilo & stitch, småkryp, ariel, tinkerbell og finding nemo x2. Vi fant ut at Luke (host brother) tror vi bare er der på sleepover, og at jeg tror jeg har halsbetennelse. Det står mellom det og svineinfluensa, jeg velger derfor å tro det første. Host sister har svineinfuensa (tror vi), og det er dessverre litt lite tilfeldig når jeg begynner å hoste og harke etter en dag med familien. I alle fall. Familien er veldig hyggelig, og huset er veldig kos. Smårotete, men det er vel sjarmen med det hele, aye? Rommet vårt er i alle fall fint, vi har rosa fairies på skapet vårt.

Egentlig har alt vært over all forventning, vertsmor mener at vi til og med kan dra hjemom en tur om vi skulle føle for det! Londonturer er null stress, og besøk er chillern. Litt usikker på om det gjelder venner også, men tipper det er ok siden hun er så chill. MEN, gleder meg til å møte engelske ungdommer på skolen på mandag! Har så vidt sett mennesker siden vi bare chiller i huset hele tiden. Jo, og Frida, visste du at de stirrer minst like mye her som i Hellas? Føler meg som en freak, altså litt mer freak enn til vanlig. Folk snur seg i bilene og sånt. Jo, og apropos biler, jeg blir like skremt hver gang jeg ser en førerløs bil, eller en bil hvor føreren ligger siklende på dashbordet eller hvor en liten kid har tatt styringen - sykt kleint med høyrekjøring. Glemmer alltid hvilken side jeg skal se til når jeg skal over veien også, lover at jeg kommer til å bli påkjørt en dag. Sorry mamma! En annen fin ting med England er at det er sykt billig her. Jeg kommer seriøst ikke over at det er helt insanely billig her! Men nå skal jeg gi meg, føler at det er en mulighet for at det ikke syns det er så lett å følge tankegangen min! Legger ved noen kule bilder, siden jeg tenkte dere ville bli glade for det. Det fins flere på facebook for de som er over gjennomsnittet interesserte (mamma).

Okei. Så nå er det i morgen. Eller altså, i dag er det i morgen for i går, lissom. I DAG ER DER 1. SEPTEMBER, mener jeg. Nå har vi endelig funnet en internjetcafé som faktisk er det den utgir seg for å være. Deilig å sette seg ned etter å ha shoppet seg nedover hovedgaten i Northampton. De har faktisk topshop, jane norman, h&m, primark, new look +++. Så dette blir bra. Når jeg går inn på h&m føler jeg meg hjemme, alt er så kjent. Det er deil.

Møtte vertsfar i går, han var lolz (= morso, hvis noen skulle lure). Veldig hyggelig, men også litt skummel (nå er jo ikke resten av familien/huset skummelt lenger, siden vi har blitt vant til dem/det). Men han er jo tross alt politimann, sortbeltejitsumann og visst også tidligere profesjonell wrestler? Men det vet vi ikke egentlig da, vi bare hørte det fra en kompis av ham som var leder på precampen. Men still, ganske kult! Nå skal Ingeborg og jeg snart hjem for å se på Hotel Babylon, gleder meg! Visste dere forresten at siste buss fra sentrum går 18:49? Slipper nattakst da i alle fall. Satser på å rekke i alle fall den, så vi kan legge oss ned på sengene så vi slipper å sitte på rumpa lenger. Har seriøst dritvondt etter at vi syklet til skolen i går.

Nå har jeg seriøst skrevet mye og pointless, så tror jeg sier so long. Dere som har orket å lese hele skal få en liten snack av meg: på HMV fant vi en ny versjon av ”where's waldo"(finn willy)-bøkene:


Helt til slutt vil jeg egentlig bare beklage overfor dere som lizzm digga bloggen min fordi jeg skrev så mad fett lizzm, har funnet ut at jeg ikke orker å anstrenge meg for å holde stilen lenger. Er så sliten hele tiden at jeg sikkert kunne gått og lagt meg og sovnet på sekundet. Så sånn er det med denn saken.

Men sneiks da, folkens!

8 kommentarer:

  1. WOW! Jeg misunner deg friheten! Tror det er ganske strengt når det gjelder sånne ting her. Btw, hvis du kjøper deg mobil, så kjøp en meg skype, for da kan vi ringe gratis :D hohoho! Få vertsforeldrene dine til å ringe min vertsmor, så inviterer dere meg på besøk :) <3

    SvarSlett
  2. Høres ut som du har det bra da, på tross av disney channel og åpne dører ! :D PS: Jeg vil også bo i en by med topshop!!!

    SvarSlett
  3. Hihi, kult lille venn :) PS: Utvekslingelever skal ikke sitte paa rommet, det fikk vi streng beskjed om paa motet i Norge foer vi dro!!

    SvarSlett
  4. Haha, idamor! stirrer de virkelig like mye som i Hellas..? Wow, har faktisk merket det litt selv. Vertssøsteren min bare "Frida, såå du han fyren der? Han stirra så sykt på deg" Jeg bare ehh ja.. *flaut*. MEN kos deg også avtaler vi skypedate snart :) <3

    SvarSlett
  5. Jeg er stolt over megselv som har lest HELE innlegget ditt :) Og bare så det er sagt så henger jeg lett med når du driver å vimser fra emne til emne, men jeg har god trening fra hele 1.klasse da! ;)

    Håper du får det superdupert, og har det superdupert NÅ! :D Klemmer fra Rikke <3

    SvarSlett
  6. Oioi, mye å svare på på en gang, men I'll give it a go!

    Jesper: Det er VELDIG deilig! Men kan ikke jeg ringe vertsmoren din? Eller var det et poeng at hosts skulle ringe? Kleint å spørre om sånt skjønner du:P

    Astrid: That's right:) Jeg begynner faktisk å like det også godt nå (skummelt)! Topshop er fint. Var der i dag, ikke så stort, men hallo, det er jo topshop!:)

    Guro: Vi også!...

    Frida: Ja! Eller... Det vil si, når vi for eksempel sitter på bussholdeplassen vrir folk hodet ut av ledd for å stirre på oss mens de kjører forbi. Det aller verste er biler med type tre menn i hvor alle snur seg 180 grader og stirrer rett på oss. Det er sånn helt seriøst ganske ille! Men haha, så lættis:) Skypedate, ja! Men du ligger 7 timer bak meg, er det ikke så? Da må i så fall... eh... Da må jeg snakke med deg midt på dagen (for deg), er ikke på nett sent på kvelden.

    Rikke: Så bra! Hehe, du er FLINK :) TUSEN TAKK! Håper det går bra der hjemme! :D<3

    SvarSlett
  7. Oi, oi. Aner ikke hvor jeg skal begynne å kommentere dette rotet! Hehe. Det var litt vimsete å lese kl. 1 om natta, men jeg leste da hele! (bruk litt mer avsnitt neste gang- så blir det bittelitt enklere for oss andre å henge med i svingene;)

    HMV er genialt. Primark er enda genialere og billigere. Og Topshop er topshop- kult, men noe dyrt. Og New Look er ganske duganes det og gitt:)

    Rommet deres så veldig koselig ut! Morsomt med "naughty å lukke dørene". og ellers greit vertsmoren virker såpass grei på det da- kanskje jeg bare skal "slenge" innom en tur i løpet av året da? ;)

    Ellers er det kjempeekkelt med biler og ratt på feil side av veien, men tro meg, du venner deg nesten til det!

    og ellers, slår nok pcen din, GLATT min! Min har vel en batterilevetid på 1 time ca når jeg begynner med den fulladet! Så det betyr at den holder under én time.. Woa.

    Ellers, KOS deg videre!

    og skummelt med det nabogreiene!
    Funnet noe mer ut om det?!

    og godt å høre at du lever!

    NB! Etterlyser adresse!

    SvarSlett
  8. Hehe, skal prøve å organisere teksten litt mer!:P

    Oi, misunner deg ikke den pcen i så fall, jeg holder på å bli sprø av min!

    Det er bare å slenge innom en tur, men det må helst være etter februar en gang (organisasjonsregler):)

    Adresse på facebook!:D

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten