8. september 2009

oooog andre skoledag?

Må i grunnen bare beklage for lite hyggelig innlegg i går, men det var (uten overdrivelse) en av de verste dagene jeg har opplevd. Var helt gutted da jeg kom hjem, og følte mest for å bare bure meg inn på rommet og være emo. Det eneste lyspunktet var vel egentlig at det nok kom til å bli bedre i dag, HELDIGVIS.



Møtte opp på skolen 08:45 for å ha to hyggelige timer med fri. Forsåvidt greit nok, i og med at jeg da fikk tid til å trikse litt med timeplanen min. Greia var at jeg hadde valgt fire fag: sociology, spanish, economics og english language. De to første er greie, men economics var helt forjævlig og english language virker ikke interessant og var forøvrig "really though" selv for dem med engelsk som førstespråk. Dermed fant jeg ut at jeg heller byttet economics mot psykologi og rett og slett droppet ut av engelsken. Så nå har jeg bare tre fag, det vil si bare 15 skoletimer i uka (grunnen til at jeg ikke bare valgte andre fag i stedet er fordi man får fem "blocks" å velge fra og man bare kan velge ett fag fra hver blokk = det var ingenting igjen som passet). I alle fall har jeg veldig mye free periods nå, og på Nesodden vgs ville jeg kunne kommet på skolen halv to på tirsdager og dratt derfra kvart på ti både onsdager og fredager, samt kommet ti og sluttet halv tre på torsdager. Irriterende? NEIDA. Jeg får vel bare tenke på at det er deilig at den eneste hele dagen jeg har er på mandager...



Ellers fikk jeg meg tre nye venner i dag, det vil si... de som spurte om jeg ville sitte med dem da jeg satt viggo midt i common room. Ellers er folk fremdeles ikke helt ferdig med den stirre-greia. Jeg venter egentlig bare på at øyene snart triller ut av hodet på noen. Men det kommer seg, det kommer seg. Har dessuten fått tatt tommelavtrykk i dag, så nå kan vi registrere oss selv. Syns hele den tommelavtrykk-greia var helt fantastisk helt til jeg innså at muligheten for å snike seg unna registrering er relativt liten.

Nei, nå må jeg få opp farten her, skal på jitsu om ikke så lenge. Har jeg forresten fortalt at jeg begynner på det? I alle fall syns vertsfar det er fint om vi prøver et par timer, siden han da kan føle seg mye tryggere når vi ferdes rundt i Northamptons gater. Ju jitsu er nemlig selvforsvar i høyeste grad, så det blir fett å lære andre triks enn bare den alltid like moderne "knee in groin".

Lover å legge inn litt bilder her neste gang jeg setter meg ned foran pcen!

4 kommentarer:

  1. Haha jeg lo av knee in groin joken :P Men du, det ordner seg etter en stund da! Btw, Sykt chill å ha 3 fag bare!! ;) Men hva sier Nikki til det? :P

    SvarSlett
  2. Bare 3 fag er nais ! Og jitsu høres smart ut , ehe :)

    SvarSlett
  3. Wow, jitsu hørtes kjempespennende ut! Kult du har mulighet til å lære det! :)

    Ellers, kjipt at første skoledag ble sånn da:/ men at det ble litt bedre i dag.. :) Det betyr at det bedrer seg etter hvert, som jeg prøvde å si starten kan alltid være litt seig, men bare ha tålmodighet, så går det seg til!

    Og du er ingen alien, de bare stirrer så fælt fordi du er så pen;) (Du er jo tross alt nordisk og har blondt hår og blå øyne!) <3

    SvarSlett
  4. okei, nå ble jeg veldig nærvøs og redd for første skoledag. haha, DAMN! Får du godkjent året når du bare har 15 timer i uka da?

    <3

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten