27. september 2009

Update

Tid for en aldri så liten oppdatering etter en uke med bloggfri:

London var herlig, inkludert den to timer lange, ekstremt detaljerte rundturen i det engelske parlamentet. Etter parliament fikk vi derimot lov til å gå hvor vi ville, så da satte så klart Ingeborg og jeg kursen mot Oxford Street. Etter en liten stund møtte vi onkelen til Ingeborg som bor i London og spiste lunsj med ham. Veldig koselig, og merkelig å snakke norsk med noen andre enn Ingeborg. Etter lunsjen hadde vi litt dårlig tid tilbake til parlamentet, så vi fant ut at en taxi nok gjorde nytten bedre enn tuben. Det gjorde det ikke, så vet dere det. På bussen tilbake til skolen mimet vi "we are the world" og jeg fikk faktisk vondt i kjeven av å snakke så mye, selv om man kanskje skulle tro at det aldri ville være noe problem for meg.

(Vi sto opp klokka FEM)



(Ingeborg er helt normal altså. HELT normal...)


(Nina: husker du Regent Street? Med Abercrombie & Fitch? Der du dro meg inn på en random buss for å prøve og komme oss tilbake til Bond Street, haha)

Resten av uka har vært relativt normal, det har bare vært mye å gjøre (hence null blogging). Eller nei, med unntak av at jeg nå er innlemmet i year 13 spanskklassen (altså et trinn over) på fredager, samt at psykologilæreren min gjerne ville bruke et av essayene mine som eksempel på et perfekt essay. Så in your face 4ere på engelsessay i Norge! Det må jo være lov til å skryte litt.

Dessuten var jeg på min tredje jitsu session på torsdag - jeg er fortsatt støl. Og man skulle kanskje tro at det ikke er så hard trening, men det er det altså. I oppvarmingen er det for eksempel ikke noe problem å innlemme noen hundre push-ups og star jumps, for ikke å snakke om å dra seg over matten etter fingertuppene. Sånn attpåtil fikk jeg et balltre i hodet (min egen skyld, ops) og et par fingre i øyet. Anyroad. Her er et fint bilde av Ingeborg jeg tenkte jeg skulle være så grei og legge ut:


Men så til det store høydepunktet, vi var jo på besøk i Bradford i helgen. Lørdag var det jitsu hele dagen, og da mener jeg virkelig HELE dagen. Det hjalp jo så klart på de stakkars lårene mine, så nå kjennes det i grunnen litt ut som om lårene mine er et eneste stort blåmerke. Dessuten fikk resten av kroppen kjørt seg også, så for eksempel det å legge seg ned for å sove er... en del vanskeligere enn normalt. I tillegg fikk hodet mitt seg et hyggelig møte med både gulvet og hånda til Ingeborg, noe som har resultert i en deilig, vedvarende hodepine. Jeg har i alle fall aldri påstått at jitsu er trygt.

Lørdag kveld var det fest med jitsufolket, og den beste måten å illustrere det for dere på er å be dere se for dere juleballet deres på barneskolen og bare adde på en del folk over førti. Vi hadde så klart dj, karaoke og buffet, og alt i alt var det hele en suksess. Bare til deres informasjon så danset vi så klart ikke verken macarena, linedance, the ketchup song-dansen eller noe annet lignende. Jeg mener, det skulle jo tatt seg ut...




Nå er vi i alle fall trygt hjemme i Northampton, bare litt mer slitne, støle, slappe og trøtte (osv osv) enn før helgen. Det skal jammen bli godt å starte på en ny skoleuke! Forresten flaks at alle i bilen vår hadde tatt med seg husnøkkel så vi kunne komme oss inn i huset da vi kom hjem…


Sneiks!

8 kommentarer:

  1. Hahaha Ida, serr dette er gøy å lese:P Du kommer til å bli i sykt god form! Det misunner jeg deg... Kos deg masse videre:D Klemmer

    SvarSlett
  2. Så bra at du syns det!:P Håper jo på det, nå som jeg ofrer alle kreftene mine for jitsu:P Tusen takk! Du også:) Kos

    SvarSlett
  3. Hahahaha digger at dere ikke hadde nøkkel! hehehehe

    SvarSlett
  4. Sånn, NÅ har jeg lest hva du har gjort xP Nå kan du i hvert fall si at den personen som rettet essayene dine, kanskje hadde litt feil karakterskala?
    Det siste bildet var geeenialt! :P
    Klem, Harveen =)

    SvarSlett
  5. jeg kjenner meg igjen på den siste der :p haha glemte nøkkelen til blokka, så der sto jeg klokka halv 3 på natta og lurte på hva i heiteste jeg skulle gjøre..

    Du kommer til å bli i super-form ja! Gøy det der med den engelskteksten som var perfekt:) Der fikk du den Stian! haha

    SvarSlett
  6. Argh jeg liker ikke essay :p hahaa skal skirve det snart i historie tror jeg :S hadde vaert digg hvisj eg var like flink som skrytende Ida :P

    SvarSlett
  7. Hehe, jeg tror hodet ditt kommer til å bli god venn med matta... og resten av kroppen din også, jeg vet min er ;) Men, det gror seg tel :P
    + at jeg føler det er litt typisk deg å glemme ting.. høres "NEI, jeg glemte veksel!" kjent ut? :D Hihi, minner <3

    SvarSlett
  8. Astrid: I know, fail :P

    Harveen: Så koselig å høre :D Satser på at de tok grundig feil, ja :P

    Runa: Det er småkjipt, hehe :P Jeg fikk skikkelig sånn "in your face!"-følelse :P

    Guro: Hehe, må jo skryte litt :P Jeg liker ikke essayer jeg heller, om det hjelper :P

    Rikke: Ja, merker at de begynner å bli godt kjent allerede :P Nei det høres ikke ut som meg... Hva er det du tar meg for? Jeg har da ALDRI glemt veksel... Hahha :P

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten