5. september 2009

Jeg har det rett og slett KONGE (sånn bortsett fra at jeg er syk)

Jeg glemmer jeg alltid halvparten av det jeg har gjort, noe som gjør det litt problematisk å skulle skrive det her. I alle fall, skal prøve å klemme inn noe her nå. Kunne ikke fått noen bedre vertsfamilie eller et bedre sted å bo på, de er rett og slett herlige! Selv om vi blir vekket av vertsbror hver dag mellom klokka sju og ni. Han skjønner ikke helt hvorfor vi ikke våkner, siden det er jo morgen - doooh! Forsåvidt ganske flaks at jeg faktisk syns det er litt hyggelig. Anyroad, her er en liten update:

Torsdag 03.09.09:
Dro inn til sentrum og gikk litt rundt i butikker igjen, for så å sitte på en internettcafé i noen timer. Fikk en merkelig følelse av at eieren av kaféen ikke syns det er så kult at vi har bosatt oss der.


Fredag 04.09.09:

Fant ut at det var på tide å trene litt, så da ble det en liten løpetur på meg, mens Ingeborg syklet ved siden av. Var faktisk ute i tre kvarter, og jeg tok faktisk noen serier med planken som en fin avslutning. Det skal sies at jeg følte meg supersporty, men i dag er jeg veldig støl i magen.

Etter løpeturen dro Ingeborg og jeg sammen med vertsmor til legen, siden begge to er problembarn. Jeg slapp relativt lett unna med min første engelske prescription. Har heldigvis ikke halsbetennelse, så jeg fikk bare en slags throat spray-ting. Smaker digg da.


Senere på kvelden tok Ing og jeg en tur til Tesco, som er en (av flere) engelsk versjon av walmart som sikkert alle har fått med seg hva er. Dessverre for oss ligger den bare "et steinkast" unna, er døgnåpen og kan sammelignes med himmelen. Og jeg som trodde det skulle bli null stress å holde seg unna billig, fetende mat. Yeah right. Til vårt forsvar gikk vi bare crazy siden det var første gang vi var innom, neste gang må vi nok dra dit med penger nok bare til det vi trenger...







Lørdag 05.09.09: Sitter som en potetsekk foran pcen med te, skjerf og djevelsokkene mine. Begynner å lure på om den såre halsen kanskje kan kobles til svineinfluensa, i og med at musklene mine verker.

Uansett. Har søkt (det vil si: vertsmor har søkt) om engelsk bankkonto, og jeg har funnet en kul phone deal på SE w995, siden min mobil er kaputt. Vel, det er kanskje en liten overdrivelse, MEN faktum er at den er totalt ubrukelig. At den er veldig lite brukervennlig kunne jeg ha levd med, men når den begynner å leve sitt eget liv gir jeg opp. Shippin' you home to Norway, baby! I alle fall, her har de ikke vanlig abonnement som i Norge, de har deals hvor du betaler litt/ingenting for selve mobilen, og så betaler du alt mellom £5 og £50 i måneden for x antall minutter og sms. Det vil si at jeg, for eksempel, sparer +/- 3000 kr (altså med ringing og meldinger osv) på å kjøpe mobilen her i stedet for i Norge, noe som er helt ok.

Sneiks!

4 kommentarer:

  1. HerreGUD som jeg misunner deg nå. Virker utrolig fint der! :-D

    SvarSlett
  2. Idaaa!
    Bra du har det bra der borte i verden ;D
    også så jeg bare en Strikkepinnegenser <3 ;D

    SvarSlett
  3. Høres sykt digg ut! (OG du er heldig som har Ingeborg du kan leke med) . :D

    PS: Jeg blir glad av å lese din blogg også <3

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten