11. april 2009

Buffy the buffet slayer

Jeg er SLITEN. Ikke for å klage eller noe sånt, det er bare fakta. Har jobbet fire dager i strekk, og nå er jammen meg snart fridagen min over også. I går var det verdens fineste vær ute, og jeg måtte på jobb. I dag er være sånn passe, og jeg har fri. TYPISK.

Men jeg fikk påskeegg i går da, da kan jeg vel ikke klage? Godt gjemt var det også. Godt dekket av noen tørre stråtuster skulle man tro at til og med en narkotikahund ville hatt større problemer. Uansett passet det meg kjempefint, i og med at jeg bare hadde rundt 10 min på å finne det, og i årene som har vært har jeg pleid å bruke sånn en time på letingen. Det var masse digg oppi, som jeg selvfølgelig ikke har spist opp ennå. Eheehhh.

På jobben var det noen som hadde bestemt seg for at skulle kose oss alvorlig, og dermed hadde de satt frem påskemarsipan, appelsiner og både seige menn og seige damer. Jeg spiste nok godteri til at jeg ble temmelig kvalm: hvorfor spise ordentlig mat når man kan spise godteri?

Uansett hjalp det kjempe på humøret, og en dag som kunne vært ganske ille ble ikke så ille likevel. Men folkens, hvis dere skal på buffet, så vær så snill: IKKE kast dere over dem som kommer med mer mat til buffeten sånn at de blir trengt opp i et hjørne helt til dere har forsynt dere med 328 pizzastykker på én tallerken. IKKE spør hundre ganger etter hverandre om vi kan lage den og den pizzaen til dere. Jeg trodde buffet var likt over alt, at det liksom var underforstått at man IKKE kan bestille det man vil ha på buffeten. HALLO, liksom. IKKE stå midt foran buffeten som noen kjøtthuer for å vente på den pizzaen akkurat DU liker, så det danner seg kø gjennom hele restauranten. Resultatet da blir at det ikke kommer fra noe mat i det hele tatt (sier du det?). Og sist, men ikke minst: SPIS OPP SKORPENE DERES! Er det mulig!? Og helst ikke si dumme ting. Vær redd for å bli parodiert inne på kjøkkenet etterpå om dere velger å ikke følge disse retningslinjene.

Tenkte jeg skulle ta et eksempel:
En dame og ungen hennes sto utenfor toalettene (det er noen hvite, gjennomskinnelige, runde vinduer på noen av dørene som slipper lyset gjennom), og samtalen mellom dem går som følgende:

Barn: Se, mamma! Man kan se gjennom vinduet på doen!
Mor: Hehe, nei, man kan ikke se gjennom det, for det er sånt gjennomsiktig speil.

...ja, når du sier det, så. Kunden har alltid rett!



Super bildekvalitet, I know.

2 kommentarer:

  1. Damen bare misforstod! Ikke vær så kritisk til slike mennesker, Ida, det får deg ikke langt :(

    SvarSlett
  2. Skal ikke skje igjen... ;)

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten