23. april 2009

Mattehelvete

Det er kanskje ikke så tydelig på bildet, men det er like mange blåveis og hvitveis i skogen som annmerkninger i annmerkningsheftet til Tord på ungdomsskolen. Nå vet jeg at noen har lyst til å si at "men du sa du ikke rakk bussen fordi kjedet på sykkelen hoppet av, men her står du og tar bilder?", og da kommer jeg dere i forkjøpet og sier at dette faktisk var før den grusomme sykkelulykken fant sted, og jeg var i god tro om at jeg for en gangs skyld hadde god tid til bussen. Men NEIDA. Hva annet kunne jeg gjøre da enn å sitte på en benk ved kirken i en time? Jo, jeg kunne gått til skolen, var det noen foreslo. Eh, ja. Nå ble jeg helt satt ut. Jeg kom i hvert fall frem til skolen til slutt, med hendene (og ansiktet, ble jeg informert om på bussen) innsmurt i sykkelolje. Stil.
Nå skal jeg være flink pike, jeg skal nemlig sette meg ned med scientific notebook og gjøre matte. Jeg merker at jeg blir helt smart av å ha matte på data, for det er bare å trykke på "spørsmålstegn firkant", og vips så har du svaret! Når jeg gjør matte på papir, blir jeg alltid så provosert når det verken lar meg trykke på mirakelknappen, slette eller copy+paste. På tide å oppgradere papiret kanskje! Ikke kan jeg skrive lenger heller. På forrige prøve unnskyldte jeg meg uoppfordret til lærern min fordi jeg ikke skjønte det jeg hadde skrevet for bare to minutter siden. Men som sagt; matten kaller. Jeg får helt vann i munnen når jeg tenker på alle de deilige formlene jeg skal kunne til i morgen. Mmm.

Kan ikke akkurat skryte av at jeg gleder meg til i morgen. GUD HJELP MEG.

6 kommentarer:

  1. Åh.. Matte. Jeg begynner å grine av tanken :-P Den personen som bestemte seg for at man skal ha matte på skolen, skal jeg søren meg oppsøke. Død eller levende!
    Takk for tipset forresten !:-D

    SvarSlett
  2. Gjør det, og hils fra meg!
    Bare hyggelig! Håper det hjelper litt i hvert fall :)

    SvarSlett
  3. Jeg synes bare det er så kjedelig å sitte der å se ut som en stakkar med en funksjonshemning som ikke kan lese en gang.

    SvarSlett
  4. Huff, når jeg ser dette blir jeg bare forvirret og litt frustrert fordi jeg ikke skjønner bæret lenger..! For lenge siden jeg har hatt matte? Jepp. Gjør det noe? Ikke spesielt egentlig, ikke for meg i hvert fall. :)

    SvarSlett
  5. Hehe, den innstillingen liker jeg!:D

    SvarSlett

Kommenter!

 
Blogglisten