26. mars 2009

Jobb

Jeg har en jobb. En jobb jeg må dra til tre ganger i uka og én gang i uka annenhver uke. Jeg liker å ha en jobb, men samtidig liker jeg det ikke. Det er min første jobb, og min vei inn på jobbmarkedet. Jeg får erfaring, og det er jo bra. Jeg tjener ikke så verst heller, og jeg får alltid litt mosjon hver gang jeg er på jobb. Alle på jobben er hyggelige, og det er en hyggelig plass jeg jobber på. Ofte virker det som om jeg er den eneste på jobb som har en dårlig dag. For det har jeg overraskende ofte. Da hjelper det at alle andre er blide og positive. Men det som er rart, er at jeg aldri vil på jobb. Jeg har så forferdelig lite lyst til å dra på jobb at jeg hver gang tenker på det i flere dager i forveien. Men når jeg kommer på jobb, så syns jeg det er fint. Jeg tenker at jeg er glad for at jeg har en jobb, og jeg føler at jeg får gjort noe. Dessuten er jo alle så greie. Og selvfølgelig er det til tider kjempestressende, og jeg har som sagt ofte dårlige dager, men det gjør liksom ikke noe når jeg er på jobben. Det er deilig å bli sliten, og føle at jeg ikke bare kaster bort tiden. Dessuten tjener jeg jo penger. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har så lite lyst til å dra på jobb! Kanskje det er det at jeg heller vil være hjemme og gjøre ingenting, men når jeg er hjemme og gjør ingenting får jeg alltid så dårlig samvittighet. Jeg tror jeg ønsker meg det jeg ikke kan få. Når jeg er hjemme og gjør ingenting vil jeg gjerne gjøre noe nyttig, og når jeg må på jobb, vil jeg heller være hjemme og gjøre ingenting. Eller kanskje jeg er redd for å ikke være god nok i jobben min. Det har jeg virkelig angst for; å ikke være god nok. Alt er helt nytt for meg, og det hender jeg gjør ting feil. Men på den annen side, så merker jeg at jeg har utviklet meg. Jeg har lært mange nye ting, jeg har blitt flinkere i møte med folk, og jeg tror jeg tenker litt annerledes enn før. Tror jeg. Det eneste som er negativt med jobben, er at jeg har mindre fritid enn før, og det er jo egentlig ikke ille? Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan glede meg til jobben, jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!

 
Blogglisten